Medieomtale

Medieomtale

Intervju med Shifter: Postens digitalsjef Alexander Haneng: — Vi er jo en 370 år gammel «startup», men vi har aldri sett større endringer enn nå.

Alexander Haneng er eks-gründer, men ble i september i år ansatt som direktør for digital innovasjon i Posten Norge og Bring. Dersom den 370 år gamle bedriften skal leve i 370 nye år, mener han de må være klare for den rette ideen fra feil folk til feil tidspunkt.
Les hele intervjuet: Postens digitalsjef Alexander Haneng

Digi: Mener AR er mer enn bare spill og moro. Nå kommer Posten med sin første app laget med Apples ARkit

Nå ser Posten Norge på hvordan ARkit kan brukes til nyttige formål. I forbindelse med det har selskapet lansert en app som gjør det mulig å spore en pakke, og få opp en 3D-modell av pakken – med de eksakte målene som pakken har, hentet fra Postens systemer. Direktør for digital innovasjon i Posten Norge, Alexander Haneng, forteller til digi.no at han er imponert over hvordan denne teknologien gjør det mulig å med ganske stor nøyaktighet måle avstander og plassere virtuelle gjenstander i et rom.
Digi: Mener AR er mer enn bare spill og moro.

Dagens Næringsliv: Haneng til Posten

Posten og Bring styrker sin digitale satsing, og ansetter Alexander Haneng (38) som direktør for den nye enheten Digital innovasjon. Haneng, som er aktiv i debatten om digitalisering av næringslivet, har jobbet med digital strategi og e-handel.
DN: Haneng til Posten

NRK TV Dagsrevyen: Netthandelen øker

Intervjuet på TV i forbindelse med en sak i Dagsrevyen om økt netthandel.
NRK Dagsrevyen: Netthandelen øker

NRK: Auka netthandel truar dei fysiske butikkane

Ifølgje Haneng føregår om lag 90 prosent av handelen framleis i fysiske butikkar, men han trur den kjem til å gå ned til 50 prosent på få år. Og det blir ikkje berre færre tilsette i butikkane, rollene deira kjem òg til å endre seg.
NRK: Auka netthandel truar dei fysiske butikkane

Intervju med Abelia: Fremtidens e-handel

"Internasjonal konkurranse, bedre logistikk og bedre betalingsløsninger vil gjøre at omsetningen på nett kommer til å overgå omsetningen i butikk."
Les hele intervjuet: Fremtidens e-handel

Intervju i forbindelse med foredrag på Lederdagen 2016: Ledere må kunne mer om teknologi

"Et av mine hovedpoenger er at alle bedrifter nå er teknologibedrifter. Enten du jobber i SAS, Felleskjøpet eller i bank så er du i en teknologibedrift. Det er fortsatt viktig å kunne bank for å drive bank, men det som skiller de gode bankene fra de virkelig gode bankene er kompetanse på teknologi, og da primært software, sier Haneng"
Les hele intervjuet: Ledere må kunne mer om teknologi

Intervju med Abelia: Nettrevolusjonen er her!

"Nettsidene har i stor grad blitt det viktigste kontaktpunktet med kundene og omgivelsene. Og det holder ikke lenger med en pen side med positiv egenomtale. En nettside skal påvirke handlingsmønsteret til de besøkende. Det handler om å tilby selvbetjeningsløsninger og å bygge relasjoner. Vi har derfor stilt Alexander Haneng, COO i Geta, spesialister på e-handel, noen spørsmål om dette temaet."
Les intervjuet på Abelia.no: Nettrevolusjonen er her!

Intervju på Netthandel.no forbindelse med foredrag på omnikanalkonferansen Plenty

"Med en RFID-brikke rundt håndleddet, og en egen Disney World-app, åpnes et utall dører og muligheter i Disney World i Florida. Det fikk Alexander Haneng, teknologidirektør i IT-selskapet Geta, erfare til fulle under fjorårets påskebesøk til den gigantiske amerikanske fornøyelsesparken sammen med familien sin.
Denne uken delte han sine Disney World-erfaringer til de fremmøtte på omnikanal-konferansen «Plenty»."

Les hele intervjuet: Disney World: Fornøyelsespark spekket med RFID-teknologi gjør reisen enklere

Bilde: Skjermbilder fra Dagens Næringsliv, Ledernytt, Abelia og Netthandel.no