Medieomtale

Medieomtale

Hans-Petter og Co: Posten + Coop = Sant – S3E108

Til tross for sine snart 400 år lange historie, er Posten fortsatt et av Norges mest innovative selskaper. Nå går de sammen med Coop for å levere matvarer hjem til oss under koronakrisen. Jeg har fått besøk av Alexander Haneng, som er selskapets leder for digital innovasjon.
Hør hele intervjuet: Posten + Coop = Sant – S3E108

Digitaliseringspådden: Kan Posten være Norges mest innovative selskap?

Vi har møtt Alexander Haneng som er direktør for digital innovasjon i Posten og Bring. Hør hvordan Posten skaper nye produkter og leveransemåter i et samfunn der all informasjon går over nettet. Vi skal også lære hvordan vi investerer i vår egen kunnskapskonto og hvordan vi markedsfører oss selv og bedriften vår på sosial medier.
Hør hele intervjuet: Kan Posten være Norges mest innovative selskap?

Shifter: Slik skal veteranen vinne kampen om hjemleveringen: «Postmannen har vi kjent i 372 år»

– Vi er fortsatt den dominerende aktøren og har et godt omdømme, sier Alexander Haneng i Posten, som hevder at de også er mer innovative enn man skulle tro.
Les hele saken: Slik skal veteranen vinne kampen om hjemleveringen

Innomag: Topp stemning på årets første DigitalBar

Tirsdag ble den 16. utgaven av DigitalBar holdt på MESH i Oslo. Initiativtakerne bak DigitalBar er Alexander Haneng, direktør for Digital Innovasjon i Posten og Bring, og Lise Fimreite Simensen, daglig leder av Digital Heads.
Deres mål er å samle digitale hoder til en uformell kveld med både kunnskaputvikling, nettverksbygging og øl på menyen, noe de lykkes svært godt med..

Les hele saken: Topp stemning på årets første DigitalBar

Intervju med Shifter: Postens digitalsjef Alexander Haneng: — Vi er jo en 370 år gammel «startup», men vi har aldri sett større endringer enn nå.

Alexander Haneng er eks-gründer, men ble i september i år ansatt som direktør for digital innovasjon i Posten Norge og Bring. Dersom den 370 år gamle bedriften skal leve i 370 nye år, mener han de må være klare for den rette ideen fra feil folk til feil tidspunkt.
Les hele intervjuet: Postens digitalsjef Alexander Haneng

Digi: Mener AR er mer enn bare spill og moro. Nå kommer Posten med sin første app laget med Apples ARkit

Nå ser Posten Norge på hvordan ARkit kan brukes til nyttige formål. I forbindelse med det har selskapet lansert en app som gjør det mulig å spore en pakke, og få opp en 3D-modell av pakken – med de eksakte målene som pakken har, hentet fra Postens systemer. Direktør for digital innovasjon i Posten Norge, Alexander Haneng, forteller til digi.no at han er imponert over hvordan denne teknologien gjør det mulig å med ganske stor nøyaktighet måle avstander og plassere virtuelle gjenstander i et rom.
Digi: Mener AR er mer enn bare spill og moro.

Dagens Næringsliv: Haneng til Posten

Posten og Bring styrker sin digitale satsing, og ansetter Alexander Haneng (38) som direktør for den nye enheten Digital innovasjon. Haneng, som er aktiv i debatten om digitalisering av næringslivet, har jobbet med digital strategi og e-handel.
DN: Haneng til Posten

NRK TV Dagsrevyen: Netthandelen øker

Intervjuet på TV i forbindelse med en sak i Dagsrevyen om økt netthandel.
NRK Dagsrevyen: Netthandelen øker

NRK: Auka netthandel truar dei fysiske butikkane

Ifølgje Haneng føregår om lag 90 prosent av handelen framleis i fysiske butikkar, men han trur den kjem til å gå ned til 50 prosent på få år. Og det blir ikkje berre færre tilsette i butikkane, rollene deira kjem òg til å endre seg.
NRK: Auka netthandel truar dei fysiske butikkane

Intervju med Abelia: Fremtidens e-handel

"Internasjonal konkurranse, bedre logistikk og bedre betalingsløsninger vil gjøre at omsetningen på nett kommer til å overgå omsetningen i butikk."
Les hele intervjuet: Fremtidens e-handel

Intervju med Abelia: Nettrevolusjonen er her!

"Nettsidene har i stor grad blitt det viktigste kontaktpunktet med kundene og omgivelsene. Og det holder ikke lenger med en pen side med positiv egenomtale. En nettside skal påvirke handlingsmønsteret til de besøkende. Det handler om å tilby selvbetjeningsløsninger og å bygge relasjoner. Vi har derfor stilt Alexander Haneng, COO i Geta, spesialister på e-handel, noen spørsmål om dette temaet."
Les intervjuet på Abelia.no: Nettrevolusjonen er her!

Bilde: Nrk